Dag Chemo
Vanacht heerlijk geslapen en om 08.30 uur wakker gemaakt door de verpleegkundige. Vandaag om 11.00 uur heb ik de eerste dosis Melfalan
(chemo) gekregen. Tijdens het inlopen (duurt 10 minuten) hiervan moet je op ijsblokje zuigen/kauwen zodat de mondslijmvliezen niet te veel wordt aangetast(Door het ijskoud maken van de slijmvliezen kan de Melfalan minder schade doen aan de gezonde cellen). Dat ijsblokjes zuigen/kauwen moet je vol zien te houden tot 15 minuten na de behandeling. Geloof me, je voelt helemaal niets meer behalve je vullingen. Het effect van de Melfalan merkt je pas over een aantal dagen en voor de misselijkheid tijdens het inlopen heb ik een pilletje gekregen. Daarna 24 uur spoelen met 4 liter infuusvloeistof, het is nu 22.00 uur en ben al 6 x naar toilet geweest, gelukkig geen plaspillen nodig. Ondanks de bezigheden verveel ik mij af en toe behoorlijk dus heb vanmiddag een half op de hometrainer doorgebracht(ging nog verbazend goed), met de afdelingsmanager het achterstallig onderhoud besproken(voor dat ik hier weg ga heb ik een contactpersoon bij de TD), en met zuster Anita de haardracht van de patiënten besproken(we hebben allemaal dezelfde kapper hier) en gelachen over de "tumor humor" van Jochem Meijer. Vanmiddag zijn mijn schoonouders even geweest, hadden Stan van school opgehaald en natuurlijk was Mirjam(mijn allerbeste steun en grootste fan) er ook. Lig pas 2 dagen in het AMC maar mis nu al een hoop dingen die zo vanzelfsprekend zijn. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe uitdagingen. Weltrusten.