1e Kuur met opmerkelijke uitslag.
De 1e kuur is bijna ten einde en 28 februari start kuur 2. Ik zit nu in mijn stopweek oftewel geen Lenalidomide en het lichaam de tijd geven om enigszins te herstellen voor de start van de 2e kuur. Door de behandeling met deze combinatie van medicijnen krijg je een dip in de derde week(welke dag is per persoon verschillend, ligt erg aan je eigen weerstand) van de kuur wanneer je leukocyten(witte bloedcellen) laag zijn. Normale waarden leuko's is tussen 4,0 - 10,0 maar bij mij was dit vorige week 2,1 wat betekend dat ik erg vatbaar ben voor virussen en infecties en lichamelijk behoorlijk moe, de waarde is ivm de behandeling acceptabel. Gelukkig heb ik nog steeds niet echt veel last van bijwerkingen, voornaamste is moeheid, droog mond slijmvlies, tijdens de dexamethason dagen slapeloosheid en heb al een maand last van mijn rug(spit, verkramping van mijn rugspieren) waarvoor ik nu bij de fysio onder behandeling ben, gaat langzaam de goede kant op en bijna geen pijnstillers meer. Dan nu de vraag of deze 1e kuur al enig resultaat heeft opgeleverd mbt de M-Proteine waarde, het doel is tenslotte om in 4 kuren een remissie te creëren, waarde kleiner dan 1, waardoor de kans op succes van de Stamceltransplantatie in juni zo groot als mogelijk is. Hou je vast, waarde M-Proteine in 1 kuur gedaald van 12 naar 3 g/L. Deze zagen wij even niet aankomen en mijn arts ook niet, ten tijde van de controleafspraak waren de M-Proteine nog niet bekend maar daar moest ik nog niet teveel van verwachten na de 1e kuur! Wat deze verbazende uitslag gaat betekenen voor de rest van de kuren weet ik nog niet maar een beter begin had ik mij niet kunnen wensen. Heb komende week wederom contact met mijn arts en ben erg benieuwd hoe zij reageert op deze uitslag?